Pudsig spisevane

12. september 2006

Alder:
15 mdr.

Pudsig spisevane

Hej Helen

Et lidt mærkeligt spørgsmål:
Emil 15 mdr har længe ikke gidet kartofler, selvom han ellers guffede dem hele foråret og sommeren. Men i et par måneder er de kommet ud igen, når han har fået dem ind i munden og især kartoffelmos kan han slet ikke lide mere.

Men her forleden sad han og så teletubbies, mens han ventede på aftensmaden - og var meget sulten. Jeg gik forbi med en kartoffel i hånden, som han så straks ramte ud efter - og spiste. Ingen problemer.

Så jeg serverede glad kartofler for ham til aften - men næh nej, dem ville han i hvert fald ikke have! Bagefter løb han ind til fjernsynet ...

Annonce

... igen for at se lidt mere teletubbies, og så besluttede jeg at lave et forsøg: jeg gav ham nogle kartofler - som han glad og fornøjet spiste.

Øh... hvorfor?!? Har du nogen ide om, hvad det er for noget, der foregår oppe i hans lille søde hoved, for det er da et lidt interessant fænomen?! Det virker som om, han har bestemt sig for ikke at VILLE spise kartofler - selvom han egentlig ikke har noget imod det, når det kommer til stykket. Eller hvad? Kan man godt tænke sådan, når man er så lille?

Jeg ville virkelig ønske han gad spise kartofler - helst ved bordet og ikke foran fjerneren :-)

Bedste hilsner
Stine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Flyverdragter til børn

Flyverdragter er nødvendige, og de fleste børn starter med at bruge en flyverdragt, når de begynder at kravle omkring i 1 års alderen.

Flyverdragter er til leg udenfor - ikke til at sove i. De fleste flyverdragter er meget varme og kan også være lidt stive i stoffet, og nogle flyverdragter er faktisk så stive og tunge, at de gør det svært for barnet at bevæge sig rundt. Derfor kan det være en god idé at vælge en flyverdragt, som ikke er alt for tung, og som netop giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.