Brev:
Pudsig spisevane
12. september 2006
Alder:
15 mdr.
Pudsig spisevane
Hej Helen
Et lidt mærkeligt spørgsmål:
Emil 15 mdr har længe ikke gidet kartofler, selvom han ellers guffede dem hele foråret og sommeren. Men i et par måneder er de kommet ud igen, når han har fået dem ind i munden og især kartoffelmos kan han slet ikke lide mere.
Men her forleden sad han og så teletubbies, mens han ventede på aftensmaden - og var meget sulten. Jeg gik forbi med en kartoffel i hånden, som han så straks ramte ud efter - og spiste. Ingen problemer.
Så jeg serverede glad kartofler for ham til aften - men næh nej, dem ville han i hvert fald ikke have! Bagefter løb han ind til fjernsynet igen for at se lidt mere teletubbies, og så besluttede jeg at lave et forsøg: jeg gav ham nogle kartofler - som han glad og fornøjet spiste.
Øh... hvorfor?!? Har du nogen ide om, hvad det er for noget, der foregår oppe i hans lille søde hoved, for det er da et lidt interessant fænomen?! Det virker som om, han har bestemt sig for ikke at VILLE spise kartofler - selvom han egentlig ikke har noget imod det, når det kommer til stykket. Eller hvad? Kan man godt tænke sådan, når man er så lille?
Jeg ville virkelig ønske han gad spise kartofler - helst ved bordet og ikke foran fjerneren :-)
Bedste hilsner
Stine